Välkommen

Välkommen

onsdag 16 februari 2011

Farligt kort

Ja, superfarligt, under tiden jag satt och pysslade med pysselmyrans utmaning fick Atlas ett ben att gnaga på. Han låg under bordet när jag plötsligt hörde att han fick panik, försökte"slå" hals och huvud i golvet, försökte kräkas och kippade efter luft. PANIK!!!! Jag försökte få ut honom på fritt golv men han var panik slagen, drog ut honom i svansen(ja, vet inte snällt, men det var tvunget). Såg att hans tunga började bli mörkblå....Fick bända upp munnen på honom och försöka leta efter benet vilket misslyckades, så jag tog tag och gjorde en heimlich på honom, strax innan kissade han ner både sig och mig. men efter några rejäla tryck verkade det som han fick luft igen. PUHHHH! Jag tror att chocken kom just nu. Allt är lugnt nu, han ligger jämte mig och vilar och allt är städat och tvättat. Så nu fattas bara mit kort till utmaningen. Jag gjorde med tanke på min sambos brorsdotter som fyller år om en vecka. Hon fyller 10 och älskar kaniner. Min kanin är i 5 lager, vet inte om det syns så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar